Kiwanis is een wereldwijde vrijwilligersorganisatie
Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, met name gericht op kinderen. Kind per kind en gemeenschap per gemeenschap.  Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world".  Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.

Kiwanis West-Friesland is opgericht in 1991 en gehuisvest in Enkhuizen. Onze vergaderlocatie is Restaurant Hotel Die Poort van Cleve.

Jaarlijks worden vele fundraisingsprojecten georganiseerd waarvan de opbrengsten ten goede komen aan een goed doel ten bate van kinderen. Zowel locaal, nationaal als internationaal. In alle gevallen staan wij als club rechtsreeks in conact met de  leiding of initiatiefnemers van deze goede doelen. Wij vergewissen ons altijd van de doelstellingen en organisatie om zodoende controle te hebben over de bestemming van de fondsen.